4 מקרים נפוצים בהם כדאי להזמין שירותי ביובית

אחד השירותים המאוד מתקדמים בעולם הביוב הוא שירותי ביובית. הם ניתנים על ידי כלי רכב מיוחד אשר כולל משאבה חזקה מאוד ומיכל אחסון נוזלים, מה שמאפשר ביצוע של עבודות ביוב שונות באופן מהיר ויעיל. בשורות הקרובות נסקור בפניכם 4 מקרים נפוצים שדורשים ביובית, כך שתוכלו להיות חכמים ויותר ולדעת מתי כדאי לכם לפנות אל קבלן ביוב שמספק את השירות.
הזמנת שירותי ביובית

שאיבת הצפות

הצפות יכולות להתרחש בכל זמן ובכל מקום – בחצרות, בתוך מבנים ובעיקר במקומות נמוכים דוגמת חניונים, מרתפים ומקלטים. ניתן לשאוב הצפה תוך שימוש במספר סוגים של ביוביות:

  • ביובית משאית – גדולה וחזקה ועל כן מתאימה לשאיבה של הצפות רחבות היקף. היא כוללת מיכל אחסון נוזלים ענקי ומשאבה עוצמתית שמסוגלת לשאוב את מי ההצפה בקלות.
  • ביובית רגילה – גם היא כוללת משאבה חזקה אך מיכל איסוף נוזלים קטן יותר. האלמנטים האלה מוצבים על גבי רכב מסחרי ולא משאית, כך שהנגישות למקום בעזרתה יותר קלה. שאיבת הצפה בבניין, חניון או בבית פרטי מתבצעת בדרך כלל באמצעותה.
  • ביובית נמוכה לחניונים – כאשר מדובר על הצפה שמתרחשת בחניון עם מגבלת גובה (חניון תת קרקעי, למשל) יש צורך בביובית מיוחדת מהסוג הזה. היא נמוכה וקומפקטית וניתן לנוע איתה גם בתוך מרחב מאוד צפוף.
  • ביובית ניידת – כאן הכוונה היא למשאבה שנישאת על גבי עגלה עם גלגלים או באופן ידני ושבאמצעותה ניתן לשאוב הצפות גם במקומות שאינם נגישים. למשל בתוך מבנים, לובי של בניינים, פיר של מעלית ועוד.

פתיחת סתימות

עוד מקרה נפוץ שמחייב ביובית הוא פתיחת סתימות קשות ומורכבות שנמצאות בתוך צינורות הביוב הראשיים של המבנה. ניתן לציין כמה סתימות מהסוג הזה:

  • שורשים – כאשר הם חודרים לתוך הצנרת וחוסמים אותה לא ניתן לפתוח את הסתימה באמצעים רגילים אחרים.
  • שומן – שוקע על דפנות הצינורות ובסופו של דבר חוסם את רוב קוטר הצינור.
  • פסולת בניין – גבס, אבנים, מלט, טיח ועוד, כל אלו יכולים למצוא את עצמם מובלים בצינורות הביוב וחוסמים את מעבר המים בהם.

גם מוצרי היגיינה שונים, מגבונים, חיתולים ואפילו צעצועים, כאשר הם נזרקים לביוב הם יכולים לחסום את המערכת בצורה חמורה. על מנת לפתוח סתימות שורשים או סתימות ביוב מכל סוג אחר יש רק פתרון אחד שיכול לעזור – ביובית שמזרימה מים בלחץ גבוה, תוך שימוש בדיזה ייעודית (קוצצת, ממיסה וכו').

שאיבת בורות

במקומות שונים (עסקים כמו מסעדות ומוסכים בעיקר) מותקנים בורות מיוחדים לאגירת שומנים. בשביל לשאוב בור שומן או מפריד שומנים גם כן יש צורך בשירותי ביובית והם חייבים להתבצע על ידי קבלן ביוב בלבד, מאחר ורק הוא מורשה על פי החוק לפנות את השומנים למקומות שמטפלים במי שפכים בעייתיים שכאלו. השירות מתאים גם לשאיבה של בורות נוספים, דוגמת בורות רקב וספיגה ואפילו שירותים כימיים.

ניקוי ופתיחת מרזבים

מרזבים נוטים להיסתם וכאשר הדבר מתרחש נוצרת הצפה משמעותית ביותר. על מנת לשחרר סתימה בתוך מרזב, יש לחבר לקצהו התחתון צינור של ביובית ולהזרים מים בלחץ גבוה במעלה הצינור. זרם זה למעשה פותח את הסתימה ומשחרר את מעבר המים.

ניקוי מרזב מחייב מקצועיות על מנת לקבוע בצורה נכונה את לחץ המים הנדרש לשחרור הסתימה וזאת מבלי להסב נזק לצינור המרזב עצמו.

יש חברות ביובית שמציעות שירות באזורים רבים ברחבי הארץ ובזמינות גבוהה מאוד עבורכם. העדיפו לפנות אל חברה קבלנית בתחום ותוכלו לקבל מענה לכל צורך שיעלה אצלכם וגם לתיקונים נדרשים.

5/5 - (31 דירוגים)

כמובן! אנו זמינים עבורכם 24 שעות בכל רחבי הארץ ולרשותינו צוות אינסטלטורים מקצועי ובעל וותק בתחום האינסטלציה ומתחייבים לתת את השירות הטוב ביותר.

טווח המחירים הינו רחב ותלוי בחומרת וסוג הבעיה, על מנת שתוכלו לדעת את המחיר היכנסו עכשיו למאמר ולמחירון שלנו המופיע באתר.

מה היה לנו עד עכשיו?
דילוג לתוכן