אינסטלטור או ביובית – איך יודעים למי להתקשר?

אנשים רבים אינם יודעים מתי צריך להזמין אינסטלטור ומתי כדאי להתקשר לשירותי ביובית, מה שגורם להם לבעיות נוספות שלא לצורך. מצד אחד, אם פונים אל קבלן ביוב שמספק שירותי ביובית עבור בעיה שאינסטלטור רגיל יכול לטפל בה, משלמים הרבה יותר ממה שאמורים, ומצד שני, אם פונים אל אינסטלטור עבור בעיה שמגלים שהוא לא יכול לטפל בה, מבזבזים זמן יקר וגם כסף על ביקור לחינם. אז כיצד יודעים למי לפנות? הנה מידע שיעזור לכם.
אינסטלטור או ביובית

אינסטלטור או ביובית – המקרה של בעיה מחוץ למבנה

הגעתם הביתה אחרי יום עבודה מפרך, חניתם ושמתם לב שמי ביוב עולים מתוך שוחת הביוב של המבנה שבחצר? במקרה זה, אין כאן בכלל מקום להזמנת אינסטלטור. איש מקצוע כזה יודע לאבחן ולטפל אך ורק בבעיות ביוב שמתרחשות בחלק הקרוב יותר לפתחי הביוב של המבנה, למשל במקלחות, בשירותים וכו'.

כל מה שקשור לבעיות בצנרת הראשית יותר שיוצאת מהבניין, שמור לצוותי הביובית. הזכרנו מים שיוצאים מתוך שוחת הביוב שמחוץ למבנה, אך ניתן לציין גם דוגמאות נוספות בהן ביובית היא הדבר מתאים, כגון הצטברות של מים בחניון התת קרקעי של הבניין שמצריך שימוש בביובית קטנה לשאיבה בחניונים, הצפת מים בפיר המעלית ועוד.

ביובית או אינסטלטור – המקרה של בעיה בתוך המבנה

פעמים רבות בעלי בתים אינם יודעים האם להזמין אינסטלטור או ביובית גם כאשר נגרמת להם הצפה בתוך הבית, שהמקור לה הוא עליית מי ביוב מתוך הפתחים עצמם, למשל בכיור, בשירותים, במקלחת וכו'.

מקרים נפוצים שניתן לציין בהקשר הזה הם מים במקלחת שיורדים באיטיות בזמן הרחצה, כיור שמתמלא בכל פעם ששוטפים כלים או חלילה, מי שירותים שעולים על גדותיהם ומציפים את רצפת הבית כאשר מנסים להוריד את המים.

אז כיצד תדעו למי לפנות כאשר אחד מהמקרים הללו מתרחש? הנה כמה טיפים בנושא:

  • המים עולים על גדותיהם רק במקום אחד? הזמינו אינסטלטור, שכן ככל הנראה מדובר בבעיה מקומית של סתימה בצינורות שמנקזים אך ורק את המקום הזה. לדוגמא – אם הכיור בחדר הרחצה מוצף אך המקלחת מתנקזת בחופשיות, אין צורך בשירותי ביובית.
  • הזרימו מים בקופסת הביקורת הקרובה למקור המוצף. אם המים זורמים, מתנקזים במהירות ולא מציפים כלל, הזמינו אינסטלטור, שכן החסימה קרובה מאוד לפתח הניקוז. אם המים מתנקזים במהירות ורק לאחר זמן מה מציפים את החדר, הזמינו ביובית, שכן ככל הנראה החסימה מתרחשת במקום מרוחק מהצנרת הפרטית שלכם. אם המים מתנקזים אך מיד מציפים, החסימה קרובה ואתם צריכים להזמין אינסטלטור.
  • אם אתם גרים בבניין דירות ויש לכם בעיה עם צינורות הביוב שלכם כגון סתימות, הצפות או ריח רע שעולה מהביוב, פשוט שאלו את השכנים שלכם ודירות אחרות שנמצאות מתחתיכם ומעליכם. אם גם הם סובלים מאותן התופעות, אתם צריכים שירותי ביובית. אם לא, הזמינו אינסטלטור, שכן הבעיה היא בקווי הביוב הפרטיים שלכם.

צריכים ביובית? צוות ביובית בזול זמין עבורכם: biobit4all.co.il

אינסטלטור או ביובית – כמה עולה כל אחד מהם?

ככל שהבעיה מערכתית יותר, כך עולה הצורך בביובית והמחיר יהיה יותר יקר מאשר הזמנה של אינסטלטור רגיל. שירותי ביובית ניתנים על ידי קבלני ביוב גדולים והמחיר שלהם כולל בתוכו לא רק את עלות הרכב אלא גם עלות של צוות גדול יותר שמגיע לשטח, מה שהופך את הדבר ליקר יותר.

קבלן ביוב מחזיק בדרך כלל גם באמצעים נוספים שמראש אין לאינסטלטור ושאמורים לייעל את התהליך העבודה אך גם מייקרים אותו, דוגמת מצלמות צינור זעירות שעוזרות באבחון מבלי לגרום נזק, רובוטים זעירים לביצוע תיקונים מבפנים ועוד.

5/5 - (31 דירוגים)

כמובן! אנו זמינים עבורכם 24 שעות בכל רחבי הארץ ולרשותינו צוות אינסטלטורים מקצועי ובעל וותק בתחום האינסטלציה ומתחייבים לתת את השירות הטוב ביותר.

טווח המחירים הינו רחב ותלוי בחומרת וסוג הבעיה, על מנת שתוכלו לדעת את המחיר היכנסו עכשיו למאמר ולמחירון שלנו המופיע באתר.

מה היה לנו עד עכשיו?
דילוג לתוכן