איתור חדירת מי גשמים

ריחו של הגשם הראשון ששוטף את אבק הקיץ ומקבל בצבעים אפורים ובאווירת פסטורליות קרירה את בואו של החורף, עשוי לסמל לא רק את הזמן להוצאת השמיכות החמות מן הבוידם וריח המרק המנחם, אלא גם את הליקויים במבנה ובבית, בדגש על ליקויי האיטום.
איתור חדירת מי גשמים

מהי חדירת מי גשמים ומהם הסימנים להופעתה

במבנה אטום למשעי ייוותר הגשם, עוצמתי וממושך ככל שיהיה, מחוץ לכותלי המבנה, והבית יישאר חמים ויבש. לעומת זאת, ליקויי איטום וסדקים במערך האיטום בבית, שלא ניתן היה להבחין בהם במהלך חודשי הקיץ החמים, יגרמו לחדירת מי גשמים מתמשכת, ולסימנים גלויים, עד לכדי נזק ממשי.

חדירת מי גשמים לא תמיד ניתנת לאיתור עם הגשם הראשון, אולם לאורך הזמן תגרום לתסמינים שניכרים לעין:

  • העלאת אחוזי הלחות בבית ותחושת קור
  • הופעת כתמי רטיבות וקילוף של צבע בתקרה ו/או בקירות חיצוניים
  • היווצרות עובש ופטריות שפוגעים באיכות האוויר ומהווים מפגע תברואתי
  • נזילות, חדירת מים ורטיבות מתפשטת גלויה בבית
  • פגיעה מתמשכת, יצירת עומס על התשתיות, החלדה של אלמנטים מבניים והיחלשות הקונסטרוקציה.
חדירת מי גשם בתקרה
חדירת מי גשם בתקרה

מהן הסיבות האפשריות לחדירת מי גשמים

תקנות הבנייה קובעות הנחיות קפדניות, אשר יישומן נועד להבטיח את איטום המבנה, הניקוז, וההגנה עליו מפני חדירת מי גשמים או כל רטיבות אחרת.

יחד עם זאת, שחיקת המערכות המובנות עשויה להתרחש לאורך השנים, בשל בלאי או בשל מפגעים אחרים, מה שיצריך איתור ואבחון של הליקוי, באמצעות מאתר נזילות מומחה, וכמובן תיקון של הליקוי ושיקום הנזקים שנוצרו בעקבותיו.

בין הסיבות והליקויים המאפשרים חדירת מי גשמים למבנה:

ליקויים באיטום הגג – גג המבנה הוא האלמנט הראשון והחשוף לגשם ולמשקעים, ודורש איטום מלא בסטנדרטים גבוהים. איטום הגג מתבצע בשיטות שונות, דוגמת איטום בחומרים אקריליים, חומרים פולימריים וסיליקון, וכלה באיטום באמצעות הלחמת יריעות ביטומניות עמידות.

ליקויים באיטום הגג עשויים להיווצר כתוצאה מהתקנת אלמנטים חיצוניים דוגמת דודי שמש, קולטים ויחידות מיזוג, או כתוצאה מבלאי טבעי ושחיקה של חומרי האיטום. בכל מקרה תוצאת הליקוי תהיה זהה ותוביל לחדירת מי גשמים ולנזק מצטבר למבנה.

מערך ניקוז פגום – על מנת להאריך את משך החיים של חומרי האיטום, מותקן על גבי גג המבנה וסביבו מערכת ניקוז- שמיועדת לאסוף את מי הגשמים המצטברים, למנוע יצירת מים עומדים לזמן ממושך, ולסלק את המים באמצעות תעלות, שיפועים וצינור מרזב.

ליקויים בהתקנת המערכת, תחשיבי שיפועים שגויים, או לחילופין תקלות דוגמת ניתוק בין תעלות וצינור הניקוז, סתימה במעברים, יובילו להצטברות ממושכת של מים ולפגיעה באיכות האיטום, עד לחדירתם למבנה.

ליקוי באיטום הקירות החיצוניים – גם הקירות החיצוניים של הבית נדרשים לאיטום מקצועי ויעיל. איטום זה כולל החדרת עצרי מים אל עומק התשתית, חיפויים חיצוניים ושימוש בצבעים בעלי תכונות אטימות למים. פגם באיטום החיצוני יביא להתרחבות שלו לאורך זמן, וליצירת נקודות תורפה מהם יחדרו מי הגשמים למבנה.

עובש בעקבות רטיבות מי גשם
עובש בעקבות רטיבות מי גשם

איך מטפלים בחדירת מי גשמים

הטיפול בבעיה של חדירת מי גשמים למבנה מתבצע בשני שלבים:

  1. עם איתור הסימנים הראשוניים לחדירת מים ולרטיבות, יש להזמין מאתר נזילות מומחה, המספק פתרונות איתור נזילות ללא הרס. איתור הנזילה יתבצע באמצעות סריקה תרמית במצלמה ייחודית, המאפשרת את איתור המיקום המדויק של הליקוי ומסלול מעבר המים עד לחדירתם.
  2. עם איתור התקלה חשוב לבצע תיקון וטיפול מותאם, בהתאם למיקום, להיקף התקלה ולנזק המצטבר. פתרונות מתקדמים מוצעים בשוק באמצעות טכנולוגיות חדשניות ופיתוח מומרי איטום יעילים ועמידים, ויישומם באמצעות אנשי מקצוע מנוסים.

ניתן ואף מומלץ להזמין חברה המספקת מעטפת שירותים מלאה בנגיעה אחת: איתור של הליקוי, תיקון וטיפול בנזקים.

5/5 - (31 דירוגים)

כמובן! אנו זמינים עבורכם 24 שעות בכל רחבי הארץ ולרשותינו צוות אינסטלטורים מקצועי ובעל וותק בתחום האינסטלציה ומתחייבים לתת את השירות הטוב ביותר.

טווח המחירים הינו רחב ותלוי בחומרת וסוג הבעיה, על מנת שתוכלו לדעת את המחיר היכנסו עכשיו למאמר ולמחירון שלנו המופיע באתר.

מה היה לנו עד עכשיו?
דילוג לתוכן