מילון מונחי אינסטלציה

לקוחות רבים מתלוננים על אינסטלטורים המדברים בשפה מקצועית כך שאי אפשר להבין אותם ולדעת מה באמת צריך לעשות במקרה של תקלה כזו או אחרת ומה לא הכרחי. בנוסף, אף אחד לא אוהב להקשיב להסברים ולא להבין כלום בגלל שחלק מהמילים נשמע כמו סינית או גרמנית (מופה ואינטרפוץ, למשל, שניים מהמונחים הבסיסיים בעולם האינסטלציה, מקורם בגרמנית) – ועל כן מוגש לשימושכם ולהנאתכם מילון הכולל כמה מהמונחים הבסיסיים שבהם משתמשים אינסטלטורים.
מילון מונחי אינסטלציה

ברז פרח

ברז בעל ידית אחת שבאמצעותה מווסתים את הטמפרטורה של המים. מותקן על גבי משטח אופקי.

ברז סוללה

בדומה לברז פרח גם הוא בעל ידית אחת שמשמשת לוויסות טמפרטורת המים, ועל כן מחובר גם לצינור מים חמים וגם לצינור מים קרים. זהו ברז היוצא מהקיר (ולא ממשטח אופקי כמו ברז פרח).

ברז ניל

ברז שמחבר את הכלים הסניטריים שבתוך הבית עם הצנרת החיצונית (זו של הבניין או זו של הרשות המקומית). בכל נקודת מים יש ברז ניל, ובפרט יש אחד כזה ליד הניאגרה, במטבח (מתחת לכיור בדרך כלל) וליד מכונות כביסה.

אינטרפוץ

מנגנון פנימי הן של ברז פרח והן של ברז סוללה. יש אינטרפוצים בעלי 3 פתחים (2 לכניסה ואחד ליציאה) ואינטרפוצים בעלי 4 פתחים (2 לכניסה ו- 2 ליציאה, למשל במקלחונים שבהם יש ברז תחתון לצד זה העליון).

מופה

פריט פלסטי שתפקידו לחבר צינורות. מתאפיין בשתי הברגות פנימיות (בשני הצדדים שלו).

ניפל

פריט אחר המשמש לחיבור בין צינורות. בניגוד למופה, ההברגות שלו הם חיצוניות.

פלנג'

חלק פלסטיק שנמצא בתחתית דוד (חשמלי או שמש) ושבתוכו יושבים גוף החימום (הרכיב שתפקידו לחמם את המים) והתרמוסטט (הרכיב שדואג כי המים לא יתחממו יתר על המידה – כדאי לכוון אותו ל- 60 עד 65 מעלות).

שסתום ביטחון

ברז מיוחד שכדאי מאוד להתקינו בכל דוד שמש, כך שהוא יזרים החוצה את המים אם הם מתחממים יותר מדי (בלי שסתום שכזה הדוד עלול להתפוצץ!)

שסתום אל חזור

פריט פלסטיק בסיסי וזול שחוסך סכומי כסף ניכרים! תפקידו של שסתום זה הוא למנוע ממים שנכנסו לצנרת הביתית לחזור למקום ממנו באו, כלומר הצנרת החיצונית – דבר שבהחלט עשוי להתרחש עקב חוקים פיזיקליים שונים וגורם לכך שחשבון המים של אותה דירה יחוייב פעמיים.

צול

היחידה שבה נמדד הקוטר של הצינור. צול אחד פירושו כ- 2.5 ס"מ.

קורוזויה

תהליך כימי שבגללו ברזל הופך חלוד ועלול להתפורר. הגורמים לקורוזיה הם חמצן ולחות, והתוצאות של תהליך זה עלולות להיות בלתי נעימות במיוחד – נזילות בצנרת או אפילו פיצוץ של ממש.

צנרת מגולוונת

צינורות עשויי פלדה שעלולה לסבול מהצטברות אבנית ועל כן כבר אינה נמצאת בשימוש נפוץ ובפרט איבדה את הבכורה לצנרת פקסגול או צנרת SP.

פקסגול

שרוול ובתוכו צינור. בדרך זו החלפת הצינור פשוטה להפליא – פשוט שולפים אותו מהשרוול שלו (ואין צורך לשבור קירות או להרים מרצפות). החיסרון של צנרת פקסגול הוא שקשה יחסית לאתר מוקד של נזילת מים אם ישנו כזה.

צנרת SP

צינור מתכת שזוכה לציפוי פלסטיק קשיח. צינור שכזה נוזל רק בנקודת מים ועל כן נהנה מפופולאריות גבוהה.

ניאגרה סמויה

ניאגרה שכשמה כן היא, בלתי נראית – היא חבויה בקיר. התקנת ניאגרה סמויה היא באופן טבעי פעולה מורכבת למדי, וגם תיקונים במידת הצורך הם עסק לא פשוט, אבל היתרון האסתטי הוא כה מרשים עד שרבים בוחרים בה.

אסלה תלויה

אסלה שאינה מחוברת לרצפת חדר השירותים. במקרים רבים היא מגיעה עם ניאגרה סמויה ובכל מקרה מדובר במוצר הנהנה מאסתטיקה משודרגת. יתרון נוסף הוא האפשרות לנקות בקלות את חדר השירותים בגלל שהרצפה פנויה.

מונובלוק

האסלה הנפוצה ביותר, זו שמחוברת לרצפת חדר השירותים.

מצלמה טרמית

מצלמה המשמשת לאיתור נזילות בקירות או ברצפות. פעולת המצלמה הטרמית מבוססת על העובדה שבנקודות בהן יש רטיבות הטמפרטורה שונה מבמקומות אחרים, ועל כן התמונה המתקבלת שונה, וכך יכול אינסטלטור מיומן להבין בדיוק איפה מקור הנזילה או איפה ישנה בעיה באיטום

5/5 - (19 דירוגים)

כמובן! אנו זמינים עבורכם 24 שעות בכל רחבי הארץ ולרשותינו צוות אינסטלטורים מקצועי ובעל וותק בתחום האינסטלציה ומתחייבים לתת את השירות הטוב ביותר.

טווח המחירים הינו רחב ותלוי בחומרת וסוג הבעיה, על מנת שתוכלו לדעת את המחיר היכנסו עכשיו למאמר ולמחירון שלנו המופיע באתר.

מה היה לנו עד עכשיו?
דילוג לתוכן